Prawa autorskie

Wszystkie zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa i stanowią moją własność.Jeśli jest inaczej-wyraźnie informuję o tym.Proszę nie kopiować ich i nie rozpowszechniać bez mojej zgody.Dziękuję.

poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Park w Brühl

    Po wczorajszych ulewach dzisiaj wstał całkiem ładny dzień,trochę chłodny ale tego lata jak już nie pada to wszyscy są w euforii,reszta jest nieważna :))Coś takiego zobaczyłam rano z okna
Widzicie te liście?Toż to jesień :(


Już dawno  nie byłam w parku,jakoś nie było czasu,a być  może trzeba będzie stąd wyjechać więc warto się tam jeszcze raz  wybrać.
Park i barokowy ogród w stylu francuskim należy do kompleksu pałacowego Schloss Augustusburg,który
wpisany jest na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO.
 
Pałac Augustusburg był ulubioną siedzibą kolońskiego elektora i arcybiskupa Clemensa Augusta Wittelsbach.Co ciekawe Clemens August był podobno wnukiem naszego króla Jana Sobieskiego.Ogrody stworzył w roku 1728  Dominique Girard  .Odrestaurowane są dziś najautentyczniejszymi ogrodami osiemnastowiecznej Europy.

Wejście do Tajemniczego Ogrodu
 
Jesteśmy już wewnątrz
Nie wiem co to za roślina,rośnie toto w donicy i jest wystawiane na lato na zewnątrz.



(Posta zaczęłam pisać wczoraj ale nie zdążyłam dokończyć.Nie będę już niczego zmieniać tylko po prostu kontynuuję )








Na zdjęciu powyżej po lewej stronie widać część oranżerii .W tej części mieści się galeria,w drugiej części  jest restauracja.
Niestety nie zapamiętałam nazwiska artysty wystawiającego te prace,a dzisiaj jest już za późno żeby to sprawdzić.Szkoda bo prace bardzo mi się podobały.Kilka ukradkiem sfotografowałam.Prace wystawiane są przez tydzień,po tygodniu zmiana i następna wystawa i tak przez cały sezon letni.Ostatnio nie miałam zbyt wiele okazji i czasu żeby tam regularnie bywać ale wcześniej nie opuszczałam żadnej wystawy.




A to inna część ogrodu,właściwie główna,położona przed pałacowym tarasem
Widoczny w  głębi taras jest obecnie remontowany stąd te białe okrycia.
 
W ubiegłym roku ukończono renowację fontann i teraz można podziwiać wszystkie cztery w pełnej krasie.
W parku też już widać początki jesieni.


 I to koniec spaceru na dzisiaj :)Jeszcze kiedyś zabiorę Was do części angielskiej parku a na ostatnim zdjęciu uliczka prowadząca do centrum ,bo pałac położony jest w samym środku miasta.

Jakoś niepostrzeżenie zrobiło się późno a więc miłego wieczoru :)

1 komentarz:

  1. Bardzo przyjemnie mi się z Tobą wędrowało po tym przepięknym ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń